- Metàfora de la construcció: consisteix en que l'alumne domina l'ordinador i s'encarrega de que la propia màquina faci cas a les peticions de l'infant, és a dir, l'ordinador fa el que el nen vol.
- Metàfora tutorial: consisteix en que l'ordinador és qui posa a prova l'alumne amb explicacions de temari o realitzant exercicis que després de que l'infant els resolgui seran evaluats per el propi ordinador.
Relacionem les metàfores:
- La primera metàfora de la que he parlat, la metàfora de construcció, la podem relacionar clarament amb el programa del scratch, ja que és un programa on el nen pot crear els seus propis jocs o contes mitjançant el mecanisme del programa, on l'infant pot gaudir de controlar ell l'ordinador i realitzar les tasques vulgui.
Opinió personal: a part de les dues metàfores que acabo d'explicar, hi trobem dues més que són la metàfora del laboratori i la metàfora de la caixa d'eines. Personalment, crec que la relació entre les dos metàfores explicades i els programes amb els que les he relacionat demostra cada vegada més l'importància de les noves tecnologies a les aules, ja que es veu clarament com amb aquests dos programes un infant pot aprendre moltes coses.


No hay comentarios:
Publicar un comentario